Entreprenørers bundlinje vokser med digital granskning

2 minutter læsning
Mar 1, 2022 9:56:00 AM

Tid er ganske enkelt penge, og med det nye digitale granskningsværktøj fra Byggeprojekt.dk bliver entreprenører i stand til løbende at projektoptimere på en langt mere effektiv måde.

Når første spadestik er taget, bliver det for alvor dyrt, hvis et byggeprojekt løber ind i forsinkelser. En skarp men realistisk tidsplan afhænger af både logistik og leverancer men også af hvor grundig og detaljeret projekteringen har forløbet. Derfor standser projektoptimeringen aldrig, og når I sidder for bordenden, har I brug for et værktøj, som leder til et klart overblik og effektive beslutninger.

Det nye værktøj til digital granskning fra Byggeprojekt.dk er skabt til at samle processer og beslutninger ét sted. I arbejder sammen om digitale tegninger og dokumenter, som kan annoteres direkte – ikke noget med forvirrende referenceark eller tvivl om versionerings-numre. Det hele ligger online og alle på holdet kan mødes virtuelt eller fysisk når som helst og dykke ned i specifikke aspekter, som skal undersøges. Værktøjet logger alle jeres drøftelser og beslutninger, så der altid er en klokkeklar dokumentation for, hvad der blev besluttet og godkendt, hvornår og af hvem.

Strømlinet granskning giver ændringsparathed

God byggeledelse handler om at nå frem til brugbare alternativer, hvis der opstår forsinkelser. Det kan være, at komplikationer for et fagområdes udførelse bliver en flaskehals for de fag, som skal til efterfølgende. Eller at råvarepriser pludselig stiger, hvilket presser projektøkonomien. Eller at bestemte bygningsdele eller -materialer pludselig er i restordre hos producenterne, og at bygherren og dennes rådgiver hurtigt skal tages i ed på et passende alternativ.

Som projektansvarlig entreprenør er det jeres opgave hurtigt at få samlet holdet og finde på løsninger. Med traditionel granskning tager det ofte lang og kostbar tid at indhente gennemarbejdede forslag fra forskellige faggrupper, og fordi processen er fragmenteret, er der altid en risiko for, at detaljer bliver overset eller glemt, som så skaber nye komplikationer senere.

Det digitale granskningsværktøj giver jer en unik mulighed for at samle hele processen virtuelt ét sted og skærer betydeligt ned på administrationstid og usikkerhed for den ansvarlige. Og når løsninger er fundet, er det også let at invitere bygherren med online og få dokumenteret både forslag og accept, hvis dette er påkrævet.

I har fuld metodefrihed, men værktøjet understøtter naturligvis genbrug af skabeloner og systemer og lægger naturligt op til at trække på AB18 og SBi-Anvisning 246.

Granskning hjælper i alle byggeriets faser

Digital granskning giver jer også yderligere fordele i byggeriets øvrige faser:

  • Udbudsrunden – Gransk udbudsmaterialet sammen hele holdet og oplev dynamikken, når I i fællesskab vurderer bygbarhed, projektøkonomi og forslag til bygherren.
  • Projekteringsfasen – Sæt turbo på projekteringen og skær ned på kommenterings-gangene frem og tilbage, for nu arbejder alle sammen i realtid hen over ét sæt digitale tegninger og dokumenter.
  • Projektoptimering - produkter, komponenter og løsningsforslag, gennemgå tegninger og dokumenter for bygbarthed og arbejdsmiljø, økonomi og procesoptimering
  • Projektgennemgang - Gennemgang og overlevering af projektet fra projekterende til udførende (på den enkelte fagentreprise). Mulighed for spørgsmål, kommentarer og dialog.
  • Afleveringen – Overræk bygherren en ejendom klar til overtagelse med en komplet, dokumenteret historik over alle granskninger, optimeringer og beslutninger samt bygningens overholdelse af de aftalte krav og specifikationer.

Nemmere bliver det ikke!

Book en demo i dag!

Kunne du tænke dig at se, hvordan digital granskning fra Byggeprojekt.dk kan hjælpe i jeres situation, så book en gratis demonstration og en snak med en af vores rådgivere allerede i dag.