Nikolaj Gintberg, Boliggården, Helsingør: ”Vi har manglet en fælles platform at køre vores byggeprojekter på, hvor vi kan strukturere tingene og udveksle informationer. Her er der tidligere blevet arkiveret lokalt på netværksdrev, som alle havde skriverettigheder til, og så var det rådgiverne på de forskellige projekter, der købte platforme ind.
Det betød, at hvor vi ikke havde ejerskabet og aftalen, var det ret svært at bevare overblikket over det materiale, vi fik udarbejdet. Og i forbindelse med 1- og især 5-års gennemgang kunne det være meget vanskeligt at finde dokumentationen, hvis der for eksempel var tvister og uenigheder”.
Nu er tingene ensartede på tværs af alle vores projekter, så det ikke er et nyt system og en ny struktur, hver gang man får fat på et nyt projekt. Valget af Byggeprojekt.dk blev truffet ud fra en specifikation med 10 krav til, hvad systemet skal kunne. Vi tog fat i udbyderne på markedet og endte efter en samlet vurdering med Byggeprojekt.dk”
”Det er et relativt simpelt system i forhold til andre. Meget brugervenligt, og så ligger det prismæssigt rigtigt i forhold til, hvad man får. Et stort plus er den integrerede Autodesk 3D-viewer, som vi er meget begejstrede for. Noget andet, vi vægter højt, er den gode og kompetente kundeservice, så vi ikke selv skal supportere vores brugere, hvis de for eksempel ikke kan finde ud af at uploade.
"Det er et relativt simpelt system i forhold til andre. Meget brugervenligt, og så ligger det prismæssigt rigtigt i forhold til, hvad man får"
Nu har vi brugt Byggeprojekt.dk i et par år og har kørt adskillige udbud på det. Vi har lavet en standard IKT-aftale, hvor det klart fremgår, at vi leverer dette system. Og vi stiller krav om digitale udbud, også på små sager, fordi det giver en langt bedre styreproces. Det er blevet rigtig godt, og nu har vi 30-40 projekter i alle mulige størrelser, som ligger derinde. Et fælles projektbibliotek, som nye medarbejdere bliver tilknyttet, og der er også styr på backup”.