Opsætning og administrering af 2-faktor godkendelse

Med 2-trins godkendelse, også kaldet 2-faktor godkendelse, kan du tilføje et ekstra lag af sikkerhed til din konto i tilfælde af, at din adgangskode bliver stjålet. Det er en sikkerhedsfunktion, der hjælper med at beskytte din Byggeprojekt.dk konto og din adgangskode. Hvis du sætter 2-trins godkendelse op, bliver du bedt om at indtaste en speciel login-kode for at bekræfte, at det er din konto.

Aktiver 2-faktor godkendelse

  1. Gå til Min Profil i øverste højre hjørne.
  2. Rul ned til 2-faktor godkendelse.
  3. Klik på Aktivér 2-faktor godkendelse.
  4. Vælg mellem e-mail- eller sms-bekræftelse.
  5. En verifikationskode vil blive sendt til din ønskede metode i punkt 4 for at godkende opsætning.
  6. Endelig vil du blive bedt om at downloade backupkoder for at sikre, at adgangen til din konto kan genvindes, hvis det er nødvendigt.

I fremtiden skal du indtaste en sikkerhedskode under login-processen. Du har 3 forsøg på at indtaste koden korrekt. Hvis det ikke lykkes, vil din konto blive midlertidigt blokeret i 2 minutter, før du kan foretage et nyt forsøg. Vores sikkerhedskode udløber efter 3 minutter.

Skal du adgang hurtigere kan du kontakte vores support team, der kan hjælpe med at fjerne godkendelsen. Oplys ALDRIG din sikkerhedskode, vores support team vil ikke spørge efter den.

Fjern 2-faktor godkendelse

Når du først har sat din 2-faktor godkendelse op, kan du nemt slå den fra ved at følge disse trin:

  1. Gå til Min Profil i øverste højre hjørne.
  2. Rul ned til 2-faktor godkendelse.
  3. Klik på Deaktiver 2-faktor godkendelse.

Du kan til hver en tid slå det til igen ved at følge anvisningen ovenfor.

Skift metode for bekræftelse

Ønsker du at skifte fra sms-bekræftelse til email eller omvendt. Så skal du blot fjerne 2-faktor godkendelse og sætte det op på ny.

Gendan konto ved hjælp af sikkerhedskode

Hvis du har mistet adgangen til din e-mail eller telefon, så følg disse trin for at genvinde adgang under login-processen:

  1. Gå til vores login-side og indtast dine legitimationsoplysninger.
  2. På verifikationssiden skal du vælge muligheden Log ind på en anden måde.
  3. Nu har du mulighed for at modtage sikkerhedskode på din foretrukne metode: tekstbesked eller e-mail, eller vælg Jeg har ingen af disse.
  4. Her kan du indtaste sikkerhedskoden, der blev givet under opsætningen.

Har du mistet sikkerhedskode kan du kontakte vores support for yderligere hjælp.