Kom godt i gang som Granskningsansvarlig eller firmaadministrator

Overblik over granskning

For at Granskningsansvarlig eller firmaadministrator kan sende filer til Review skal der anvendes et workflow, anmærkningstyper og anmærkningsfelter hertil.  

Review modulet leverer et standard setup for at komme hurtigt i gang. Men der kan også udarbejdes firma defineret anmærkningstyper og anmærkningsfelter til de enkelte workflow. 

 

Vælg Granskningsansvarlig 

En firmaadministrator/projektejer kan udvælge en Granskningsansvarlig.  

Granskningsansvarlig udvælges ved højre klik på projektniveau – under punktet Granskningsansvarlig.  

Når bruger er tildelt rollen Granskningsansvarlig kan denne bruger sende materiale til review ved højre-klik på mappe eller markerede filer. 

 

Opret review - Send filer til review 

Vælg mapper eller marker filer og højre-klik. 

Vælg “send filer til review” 

 

Herefter udfyldes relevant data og detaljer for review i højre side. 

 

Review titel: Giv en retvisende titel for nemt at finde dit review i overbliksbilleder og emails notifikationer. 

Workflow: Workflow indeholder både deltagere, tid afsat og den ønsket anmærkningstype. Både Workflows og Anmærkningstyper kan findes under granskningsmodulets hovedmenu. 

Review ansvarlige: Den review ansvarlig kan tilføje/fjerne deltagere og lukke review samt tilføje yderligere filer inden første deltager har indsendt sit review. 

Grundlag for review: Beskriv grundlaget for det udvalgte projektmateriale der gennemgås, f.eks. grundlag, omfang, formål og forløb. 

Filer til review: Tabellen indeholder udvalgte dokumenter til review. Vælges der andre fil-typer end PDF, f.eks. billede-filer, Word eller Excel konverteres disse automatisk til PDF format. Alle andre fil-typer undlades 

Send besked til brugere (Udenfor workflow): Vælg brugere der ikke deltagere i reviewet, som skal modtage en email notifikation omkring oprettelse. F.eks. notificer bygherre eller andre relevant interessenter. 

 

Klik herefter “opret”.  

Brugeren føres herefter direkte det pågældende Overbliksbillede på Review 

 

Er Granskningsansvarlig en del af workflow kan review proces igangsættes ved klik “start review” alt afhængig brugerens tildeling i det pågældende workflows trin.  

 

Afslut review 
Som Review ansvarlig kan brugeren afslutte reviewet og dermed lukke ned for oprettelse af nye samt ændringer af anmærkninger og kommentarer. Det vil stadig være muligt at fremsøge relevant data og informationer i et afsluttet review. Alt dokumentation er samlet et sted.  

Ved afslutning af Review kan Review ansvarlig udsende e-mail notifikation til brugere udenfor reviewet omkring reviewets afslutning.  

Efter afslutning er der mulighed for at filerne kan flyttes retur til projektets mappestruktur inkl. tilknyttede mark-up og anmærkninger samt generer rapport. Se under handlinger ”Flyt filer” og knappen ”Generer rapport” nedenfor. 
Afslut review

Flyt filer 

Som Review ansvarlig kan brugeren efter afslutning ”flytte filer” retur til projektets mappestruktur inkl. tilknyttede mark-up og anmærkninger. 

Når der flyttes dokumentation og filer retur til projektets mappestruktur kan der oprettes ny mappe hertil eller der kan vælges eksisterende mappe hvori filer flyttes til. 

Generer rapport 
Excel Rapport indeholder følgende data fra Review med tilhørende faner.
Generer rapport

Forside fane indeholder:  

Review data 

Projekt navn: 

Projekt ID: 

Eksporteret af: 

Eksport dato: 

Review navn: 

Review initiativtager: 

Review start dato: 

Review dato afsluttet: 

Grundlag for review: 

Filer fane (tegnings- og dokumentliste) indeholder: 

Fil Navn 

Version 

Beskrivelse 

Revision 

Revisions dato 

Upload dato 

 

Anmærkningsfane indeholder: 

ID  

Filnavn  

Beskrivelse  

Ansvarlige  

Status  

Konklusion  

Kommentarer  

Oprettet af  

Bemærkninger og anbefalinger  

Opfølgning på granskning 

Osv. alle brugerdefineret anmærkningsfelter 

 

Note fane indeholder: 

Tekst indhold i note 

Dato oprettet  

Fulde navn  

E-mail  

Firma navn  

Review navn 





Opret workflow 

Workflow indeholder både deltagere, tid afsat og den ønsket anmærkningstype. Både Workflows og Anmærkningstyper kan findes under granskningsmodulets hovedmenu. 


Anmærkningstyper oprettes på baggrund af anmærkningsfelter (systemfelter eller egne) og i workflowet vælges hvilken anmærkningstype der skal anvendes på projektet.  

 

Anmærkningstyper og Anmærkningsfelter kan hentes fra global database eller oprettes efter eget ønske.  

Granskningsansvarlig eller firmaadministrator kan duplikere anmærkningstyper til andre virksomheders brug i reviewet modul. 

Opret anmærkningsfelt 

Opret anmærkningstype