Kommunale anlægsbudgetter får hjælp af nyt it-partnerskab

2 minutters læsning
Feb 28, 2023 1:52:41 PM

KMD udvider nu sit udbud af 3. parts-software med integrationen af en komplet digital platform fra Byggeprojekt.dk til styring af byggeprojekter.

Det nye samarbejde er kommet i stand på baggrund af et direkte ønske i markedet, fortæller Commercial Director i KMD, Alan Nissen:

”Der er et stigende pres ude i kommuner og regioner for at anvende de begrænsede anlægsressourcer så optimalt som overhovedet muligt. KMD er i forvejen en førende leverandør af økonomistyringssystemer, og vi har derfor været på jagt efter en partner, hvis produkt kunne udfylde et synligt hul i værdikæden”.

Den digitale platform fra Byggeprojekt.dk omfatter både såkaldt Projektweb, Udbud-modul, Gransknings-værktøj og Kvalitetssikring og kan derfor anvendes af bygherrer til at styre udvekslingen af informationer mellem de mange aktører, så som ingeniører, arkitekter og entreprenører, der indgår i et byggeprojekt.

”Med softwaren fra Byggeprojekt.dk og integrationer til andre systemer udbudt af KMD, bliver anlægschefen og økonomidirektøren hos vores offentlige kunder nu i stand til sømløst at se den samme data. Det giver en langt bedre økonomistyring med mindre administration og større overblik”, fortæller Alan Nissen.

Granskning er nøglen til, at udgifter ikke løber løbsk
Særligt gransknings-værktøjet, som Byggeprojekt.dk udviklede og integrerede direkte i platformen sidste år, kommer til at få en afgørende betydning for de kommunale kunder, mener Alan Nissen:

”Online granskningi real-tid direkte i projektets data betyder både mindre administration, bedre overblik og langt bedre kvalitets- og risikostyring, hvilket er afgørende for styringen af offentlige byggeprojekter i dag. Vores samarbejde med Byggeprojekt.dk giver kunden metodefrihed, som ikke sker på bekostning af struktur, og det forbedrer faktisk alle byggeriets faser – fra udbud over byggeri til efterfølgende data-arkivering og -opfølgning”.


Offentlige kunder pegede selv på Byggeprojekt.dk
Forud for indgåelsen af det nye samarbejde gennemførte KMD en markedsundersøgelse blandt deres kunder og valget faldt entydigt på Byggeprojekt.dk som leverandør.
”Det var et let valg, for Byggeprojekt.dk blev fremhævet som nemt at anvende, i øjenhøjde med kunderne og ambitiøse i forhold til udviklingen af nye funktionaliteter. Vi kunne fra første møde mærke, at vi havde en god kemi og så ens på fremtiden”, siger Alan Nissen.

Blåstempling og due dilligence
Hos Byggeprojekt.dk er man naturligt nok også meget glade for den nye partnerskabsaftale.

”Vi har naturligvis allerede en lang række kunder i den offentlige sektor”, fortæller adm. direktør Thomas Bøgh. ”Men med det nye samarbejde med KMD opnår vi en række strategiske fordele. Deres valg af os som foretrukken partner er en vigtig blåstempling af kvaliteten af vores platform, fordi mange offentlige indkøbere forlader sig på den due dilligence, som KMD gennemfører, når de vælger at tage en 3. parts software ind i deres portefølje”.

”Dernæst er der hele integrationen med øvrige systemer, fx økonomistyring på et overordnet plan, som bare gør, at kunderne får dobbelt gavn af den data-overskuelighed og -portabilitet, som Byggeprojekts platform leverer”, fortsætter han.

Samarbejde rulles ud i oktober 2022
Indgåelsen af det nye partnerskab markeres den 26. oktober med et webinar afholdt af KMD, hvor interesserede kan blive klogere på, hvordan granskning kan blive et afgørende værktøj for bygherrer, der ønsker besparelser på håndværkerydelser og byggeprojekter.

Get Email Notifications